torsdag 22. april 2010

Informasjonskompetanse

Leksjonen om informasjonskompetanse var en leksjon jeg lærte mye av. Det å øke min egen informasjonskompetanse, og samtidig lære hvordan jeg kan øke elevene sin informasjonskompetanse er noe jeg setter stor pris på. Arbeidet med dette emnet har gjort meg mer oppmerksom på hvor viktig dette er, i en slik "Internettverden" vi lever i i dag. Når elevene googler og får et hav av treff, er det fint og kunne lære andre måter og finne reel informasjon på. Det å gjøre elevene bevisste på kildekritikk, er også viktig. Noe vi har fått en god innføring i i dette studiet. RSS-strøm var ganske så nytt for meg, og er nå glad for at jeg har jobbet med dette.

Å opprette Netvibes har gått veldig greit. Det er alltid litt"kronglete" første gangen man skal benytte et nytt verktøy, men etter å ha jobbet litt med siden, gikk det veldig lett. Det å utforme siden slik man vil selv, var veldig morsomt. Å legge inn adresser, blogger og forskjelllige småprogram i faner gjør siden spennende og ryddig. Jeg har laget en Netvibes som jeg har kalt DKL 102 som du kan titte på her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar